Przeczytaj nasze artykuły

Kategorie wpisów

Miniaturka wpisu

Czym są i jak funkcjonują szkoły i klasy mundurowe?

Tak zwane „szkoły mundurowe” są w Polsce coraz popularniejsze. Do tej pory powstało już prawie 200 certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – a jest to tylko jeden z wielu rodzajów takich klas, funkcjonujących na terenie naszego kraju. Z uwagi na brak jednolitej regulacji trudno jest jednak oszacować łączną ich liczbę. Można […]

Miniaturka wpisu

Prawo Głuchych do edukacji

Czy wiesz, że nie każdy Polak ma równe prawo do edukacji w Polsce? Nie każdy Polak ma możliwość uczenia się w szkole w swoim języku. Dość zadziwiające biorąc pod uwagę, że uczenie się różnych przedmiotów szkolnych, realizacja podstawy programowej czy uczenie się kolejnego języka bez korzystania z pierwszego wydaje się czymś […]

Miniaturka wpisu

Dlaczego jesteśmy karani za coś, czego nie zrobiliśmy? Odpowiedzialność zbiorowa w szkole

W praktyce SUS od czasu do czasu spotykamy się z pytaniami o odpowiedzialność zbiorową. Uczniowie pytają nas, czy szkoła może ją zastosować np. gdy sprawca jakiegoś czynu nie jest znany lub według nauczyciela za coś odpowiada cała klasa.  Odpowiedzialność zbiorowa co prawda występuje w polskim prawie, ale tylko w przypadkach […]

Miniaturka wpisu

Co z propagowaniem aktywności fizycznej w szkołach? SUS pozytywnie o pomyśle PZPN

Z zadowoleniem i wieloma nadziejami przyjmujemy cele PZPN związane z działaniem na rzecz włączania dziewczynek do piłki nożnej już na etapie szkoły podstawowej, opublikowane w „Strategii piłki nożnej kobiet w Polsce na lata 2022-26”. Może to być szansa na poprawę jakości zajęć WF w szkołach. W szkołach wciąż panuje nierówność w […]

Miniaturka wpisu

„Szóstka” na sprawdzianie a magiczne „ponad 100 procent”

Definicja procenta 1 procent (z łaciny „per centum” – „na sto”) definiowany jest jako 0,01. Sam symbol procenta „%” wziął  się od kreski ułamkowej i dwóch zer w mianowniku ułamka. Oznacza to, że 1% liczby (1% * x) to 0,01 jej wartości (0,01x). Zależy to od rozpatrywanego zagadnienia. Ładując baterię […]

Miniaturka wpisu

Jak zastąpić tradycyjne oceny?

Każdy z nas na przestrzeni całego życia jest oceniany niezliczoną ilość razy. Począwszy od procesu pierwotnej socjalizacji, poprzez lata nauki w szkole i na studiach, aż po kres dni i grobową deskę. Swoją opinię mają starsi, jak i młodsi. Pomimo że nie często się nimi dzielą, świadomość bycia recenzowanym towarzyszy […]

Stowarzyszenie na rzecz Praworządności w Szkołach „Stowarzyszenie Umarłych Statutów”

KRS: 0000830651
NIP: 6762578255
REGON: 38562162000000
Stowarzyszenie jest wpisane do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.

Stowarzyszenie Umarłych Statutów realizuje zadanie publiczne pod tytułem: Wsparcie rozwoju wolontariatu systematycznego w Stowarzyszeniu Umarłych Statutów.

Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Korpusu Solidarności – Rządowego Programu Wspierania i Rozwoju Wolontariatu Systematycznego na lata 2018-2030.

Dofinansowanie przyznano w ramach konkursu „Wsparcie organizacji wolontariatu w NGO – WOW w NGO!” edycja 2023.

Stowarzyszenie Umarłych Statutów realizuje działanie pod nazwą: Rozwój poradnictwa prawnego z zakresu prawa oświatowego dla nauczycieli, uczniów i ich rodziców w ramach działalności Stowarzyszenia Umarłych Statutów.


© Stowarzyszenie Umarłych Statutów 2025. Wszystkie prawa zastrzeżone

KONCEPCJA: Łukasz Korzeniowski PROGRAMOWANIE: Mateusz Rojek DESIGN: Kacper Szewczyk, Michał Kwiatkowski, Patrycja Woźniak – we współpracy z zespołem Stowarzyszenia Umarłych Statutów

Wszystkie treści zamieszczone w serwisie mają charakter wyłącznie edukacyjno-informacyjny, w szczególności nie stanowią one porady prawnej.

Publikowane opinie i komentarze są stanowiskiem poszczególnych Autorów i nie muszą odzwierciedlać stanowiska Stowarzyszenia.